خیلی ها هیچ وقت پولدار نمی شوند. می دانید چرا؟ چون آموزش ندیده اند. ما میتوانیم شرایط مالی شمارا سریع و آسان تغییر دائمی دهیم. بااستفاده از محصولات رایگان ما جزء 10درصد افراد موفق دنیا شوید. موفقیت راه دارد و ما این راه را به شما نشا ن خواهیم داد.

محل لوگو

دلایل شکست کسب و کار ها و راه حل های نوین برای موفقیت یک کسب و کار


دلایل شکست کسب و کار ها و راه حل های نوین برای موفقیت یک کسب و کار

هدف از راه اندازی یک کسب و کار کسب درآمد است. اگر کسب و کاری نتواند درآمد کسب کند، شکست می خورد. امروز قصد داریم ۳ نوع کسب و کار که در ایران رایج است را بررسی کنیم. همچنین به دلایل احتمالی شکست یک کسب و کار هم اشاره خواهیم کرد. اما چیزی که مهم است پاسخ های نوین برای رشد کسب و کارهاست؛ که در این مقاله در قالب کلیدهایی راهگشای شما خواهد بود.

شکست کسب و کار ها و راه حل های نوین برای موفقیت یک کسب و کار

عمدتا ۳ نوع کسب و کار داریم:

۱- خدماتی

۲- فروشگاهی

۳- دلالی

در ایران این ۳ نوع کسب و کار بخش عمده کسب و کارهای نوپا یا استارت اپ را تشکیل می دهد. کسب و کارهای خدماتی در برابر کار یا خدمتی که انجام می دهند، دستمزد می گیرند. در حالی که کسب و کارهای فروشگاهی با فروش هرگونه محصولی درصد مناسبی را برای خود بر می دارند.

تعدادی از کسب و کارها نیز کار دلالی انجام می دهند و کالا و خدمات دیگران را در نقش یک واسطه به متقاضیان می فروشند. اما هر کسب و کاری ممکن است در خطر شکست باشد. برای دوری از شکست کسب و کار باید در جهت رونق کسب و کار کوشید. اما چطور؟ و دلایل شکست کسب و کار چیست؟

دلایل شکست کسب و کار چیست؟

۱- نداشتن تعهد و مسئولیت

ممکن است شما یک کسب و کاری را با دوستان و خانواده خود شروع کرده باشید. امروز فردا کردن و منتظر موقعیت خاص بودن دردی را دوا نمی کند. اگر می خواهید پروژه ای را اجرا کنید با یک برنامه ریزی همین امروز شروع کنید.

کلید: در کاری که شروع کرده اید مسئول و متعهد باشید.

۲- نداشتن برنامه ریزی

بدون برنامه ریزی مالی، فکری، روانی نمی توانید در هزینه ها و درآمد ها تعادل را حفظ کنید. پس از فعالیت بدون برنامه ممکن است به جاده خاکی بخورید و هر چقدر تلاش کنید نتوانید کنترل کسب و کار خود را بدست آورید.

کلید: برنامه دقیقه و اصولی داشته باشید.

 

۳- کار نکردن

 

لئوناردو داوینچی (هنرمند و مخترع) می گوید: «من به ضرورتِ اقدام، معتقدم. دانستن کافی نیست، باید دانسته‌هایمان را به کار ببریم. خواستن کافی نیست، باید کاری انجام بدهیم.»

اگر به اندازه کافی کار نکنید، اتفاقی نمی افتد. چون شما در کسب و کار تازه کار هستید؛ از این رو باید زمان بیشتری را صرف کار و فعالیت کنید. از طرفی ممکن است تازه کار بودن شما باعث شود کارهای نالازم زیادی انجام دهید و این زمان بیشتری از شما می گیرد.

کلید: از یک مشاور کسب و کار کمک بگیرید.

۴- بی توجهی به ابزار قدرتمند تبلیغات

به روش های گوناگونی می توان از تبلیغات به نفع کسب و کار استفاده کرد. تلویزیون، اینترنت، رادیو، موبایل، اپلیکیشن، تبلیغات گوگل تنها چند مورد از روش های تبلیغات است. اگر فکر کنید که بدون تبلیغات کسب و کار شما موفق می شود، کاملا در اشتباهید. استفاده از تبلیغات نیاز به هزینه دارد. بنابراین باید کمپین تبلیغاتی و ابزار درستی را انتخاب کنید.

کلید:از یک مشاور تبلیغات کمک بگیرید.

۵- نشناختن مخاطبین هدف

اگر برای کسب و کار خود مخاطبین یا گروه های هدف تعیین نکرده اید، سعی کنید در اولین فرصت آن ها را شناسایی کنید. تمامی تلاش و فعالیت های خود را در جهت ارایه خدمات یا فروش محصولات به آن گروه صرف کنید.

کلید: مشتری بالقوه خود را افزایش دهید.

۶- چیزی از محتوا، سئو و فروش ندانید

تولید محتوای با کیفیت و تسلط به مهارت سئو یا بهینه سازی در چند سال اخیر باعث پیشرفت و همچنین شکست کسب و کار های زیادی شده است. اگر ندانید چه محتوایی را به مخاطبانتان ارایه بدهید و این کار را چگونه انجام دهید از گروه شکست خورده حساب می شوید. اما اگر از سئو و هدف از تولید محتوا را درک کردید، موفقیت ازآن ماست.

کلید: SEO یا سئو را آموزش ببینید.

۷- طراح تجاری یا بیزینس پلن

در طرح تجاری همه سازوکارهای مالی و برنامه های کسب و کار مشخص می شود. نوشتن یک طرح تجاری کار افراد بدون دانش تخصصی نیست. از افراد یا شرکت هایی که تجربه و تخصص لازم را دارند، کمک بگیرید.

کلید: یک طرح تجاری داشته باشید.

۸- تک روی

یک دست صدا ندارد. اگر استارت اپی را راه اندازی کرده اید، سعی کنید از افراد دیگری دعوت کنید که شما را کمک کنند. اگریک گروه متخصص داشته باشید، در زمینه های متفاوتی رشد می کنید.

کلید: یک تیم متخصص تشکیل دهید.

۹- قایم شدن

برخی از افراد کسب و کاری را راه اندازی می کنند، اما خود را در اینترنت و کامپیوتر پنهان می کنند. این راه درست نیست. باید در سمینارها، کارگاه ها و دیگر همایش های مرتبط با کسب و کار خود شرکت کنید.

کلید: هر چقدر می توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید و کسب و کار خود را بیشتر بشناسانید.

۱۰- مقایسه

مقایسه خود با دیگر کسب و کارها ممنوع است. هرگز کسب و کار خود را با کسب کارهای دیگر مقایسه نکنید. مثلا برخی از افراد در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام رقیبان خود را رصد می کنند. رصد کردن رقیبان کار خوبی است، اما نباید شما را مایوس و ناامید کند. اگر چنین باشد شکست کسب و کار شما در بلند مدت اتفاق می افتد.

کلید: وضعیت دیروز کسب و کار خود را با وضعیت امروز آن مقایسه کنید.

همه این موارد را رعایت کنید و به یاد داشته باشید که: «فقط یک چیز می‌تواند رسیدن به یک موفقیت را ناممکن سازد و آن ترس از شکست»

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 33

موُسسه آموزشی قوی بنیان بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به موفقیت است.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما